Един ключ за мита за цар Пърнар


запис направен през септември 2019

Трети век преди Христа

Римска робовладелска империя по земите на Траките*

и в последствие по нашите земи

тук Б.М.** нарочно или не решава времето на империята в извънисторическите факти



Управител на района - Парнар /// аналогията с цер Парнар, листата му завършващи с бодли и облите жълъдчета е ясна като бял ден, все едно котя лапа***

Тропот на конски копита /// тук хората са изобразени като коне, каито в котешки мащаб бихме изглеждали в такъв мащаб един с друг, а понякога когато ни полазват все едно че ни яздят

Звън на колесница /// Така звучи тенджерата, тавата или консерва приготена за сервиране

Ето Парнар пристига

Там горе са неговите първенци /// тоест Парнар е пристигнал и горе в тавата се приготвят любимите му парчета

там е дамата горяща сърцата на младите копиеносци**** ///под копиеносци можем да разтълкуваме легендата квантово: или копиеносци са котики, защото (кото пият носят, т.е. носенето е да си с нос много близо до повърхността на манджата и да се пие, т.е. да има и сос или желе или в друг вариант да кажем че дамата е огъня (по-нататък в текста има още податки за това^) и огънят приготвя сърчица, дробчета или друг вид парченца

По даден сигнал копиеносците тичат неспирно/// защото са котечоци

от ноктите на краката им сълзи аленочервена кръв/// в случай че някое парче литне към тях по дадения от тях сигнал, преди да стигне до тавата, и те го заловят сурово 

Пристигат на върха при младата дама едновременно със вдигнати копия/// с вдигнати опашки пристигат при охлаждащата(защото е на ветровито място) се "дама" която вече не е фурна а манджа

Единият и другият хвърлят копията и младите левенти падат на земята/// тоест се търкулват някъде полегнали (т.нар. опашките вече не им стърчат вертикално нагоре)

Младата дама пак свободна

Повеял южен ветрец/// очевидно тук климата се смесва с образа на друго коте от двора което пристига на мястото на катастрофата**** да помогне в разрешаването на загадката

и повдигнал тънката рокля на младата дама и тя покрила половината било на върха /// ето тук как младата дама, която вече не знаем какво е закрива половината хълм а другата половина остава открита

Младата дама пламенее като току що изгряващо слънце///^тук в първата версия на лакърдията Б.М. декламира "а бедрата ѝ - бели като светлоотразители

Народа озадачен///

Та тази тракийка да не би да е някоя нова Клеопатра/// тук аз бих отправил малка вана със следобедно мляко някъде на сянка на нашата хасиенда

На този етап легендата в мита остава свободна за други тълкования, но това е един приятен начин да изтълкуваме кой да е мит или легенда, неслучайно и в класическа гърция Атина Палада*****, богинята на мъдроста е изобразена в огромна статуя в Акропола - с тенджета на главата, заита с парче перде, държаща голяма кръгла чиния (защото е мраморна статуя) и пръчка с остро накрая.

___

* Траките са основатели на римската държава заедно с етруските (Енеида)

**Б.М. - Бай Митьо - Димитър Куртев - Автор на лакърдията, стихотворец на село Сърневец

*** За това кое е главата и кое дупето при растенията още от древността хората го знаят, да вземем примерно тракийската гугла или шлем 0 все едно е покълваща семка - т.е. гуглата е младия корен а наушниците са първите листа на филиза

**** ката-строфа - очевидно котешка поетична форма, което очевидно е езикова форма за блюда, защото представката е "ката" а строфа е "о-кон-чон-не-е", т.е. О, човеко, не е котка (чон)/// за да се задълбочим тук в поетичното ще трябва да наблюдаваме котка над блюдо и така ще завършим езиковите наблюдения на този етап

***** Как така Атина е богиня на мъдростта - извличайки вербално понятието Атина можем да достигнем до ситуация в която някой пита някой "как направи това" и получава отговор "Ай тъй на"




Коментари